donderdag 2 december 2010

4330

Middelburg:

10.08:
Ik heb me verslapen. Dat is het enige waar ik aan denk op het moment dat ik wakker word. Blackberry, hoe laat is het? 10 uur? Dat meeeen je niet. Dan maar niet douchen, broek aan, shirt aan, staart in het haar, zin m'n make up nog goed? Slokje oude Taxi, of eigenlijk de nog goedkopere versie daarvan, snel m'n tas inpakken en huppakee
Avontuur.

10.55:
We rijden.
Bedenk me eigenlijk hoe het mogelijk is om je als dagen zoals dit te verslapen. Dit is voor de leuk en niet omdat het moet.

Ik heb er zin in!

Naast me zit een moeder. Ze is Surinaams, dat weet ik aangezien ze net de hele trein liet weten dat als "kind" niet lief is vandaag, ze hem in een doos naar Suriname stuurt. Als ik vijf was geweest was ik keihard gaan huilen. Maar nu denk ik alleen maar, stop mij maar in een doos naar Suriname!
Het jongetje ziet er best lief uit. Hij is oud en wijs genoeg om zelf drinken uit de koelkast te pakken, maar kijkt nog wel gefascineerd uit het raampje van de trein naar buiten.
.. zal hij nog in Sinterklaas geloven?..
Moeder zit ondertussen ongeintereseerd naar haar nep BlackBerry te kijken. Het vet hangt over haar broek heen. Het is zo'n echte.
Ik hoop dat ze af en toe wel lief voor haar zoon is.

25 november
Sneltrein naar Schiphol
Schiphol Middelburg, waaar moet ik zijn?
Middelburg bus 50
Dat is in Zeeland en daar ben ik nog nooit geweest.

11.15:

Rookpalen zijn stom. Met 6 verslaafden aan een ijzeren paal gekluisterd. En niet verder als 2 meter mag je er van verwijderd zijn, want o wee als de conducteur komt met z'n meetlintje.....

ik rij langs Leiden en zwaai even naar Mirte en Chiel.

11.42:
Ha-Ha, ik ben in de verkeerde trein gestapt.
Sta ik op Schiphol. Arme ziel. Kijk op het bord. Roosendaal via Den-Haag, Rotterdam, Den-Haag HS je kent ze wel. Gast, daar kom ik net vandaan! Dus nu bekijk ik weer dat stuk dat al zo goed ken.
Richting Vlissingen. Kut leven.

Op Schiphol kwam in zo'n stel tegen. Zo'n stel dat met een ander stel uit hun gat wat Schiedam heet zijn gekropen en een reisje Afrika hebben geboekt. Omdat het kan.
Gaat deze trein ook naar Schiedam? vraagt de man aan mij. Nee meneer u heeft de stoptrein nodig aan gezien Schiedam nou niet echt wat je noemt een bruisend cultureel centrum in Nederland is. En zolang dat het niet is, gaat er geen Intercity heen.
Zo wel naar Middelburg, want daar kan je Sangria uit hele grote emmers met hele lange rietjes kan drinken, of was dat nou Renesse? Anyway er stopt een trein, en ik ga er koffie drinken.
" Ja het is hier natuurlijk wel koud als je net uit 35 graden komt".
"Dat zal best mevrouw? Waar komen jullie vandaan"?
"Wij komen net terug van 24 dagen Afrika", zegt de vrouw. "Mooie dingen gezien, zelfs de -noem maar een naam- stam".
Ik: "Oh die ken ik niet..."
Vrouw: " Kijk je nooit groeten uit de Rimboe"?
Ik: "Nee".
..Vrouw kijkt bedenkelijk..
Ik snel: "Maar ik heb het weleens gezien"!
..Man en vrouw branden los..
Man: "Ja ze zijn zo serieus daar, kan geen lolletje vanaf. Wonen allemaal in van die armoedige hutjes.."

MENEER. WAT HAD U DAN VERWACHT? FACKING BOULEVARDS MET RESTAURANTS EN CAFE'S? JE BENT IN AFRIKA STOMME SCHIEDAMMER!

Man: Ja in de folder stond dat het net Volendam was! Nou dat viel dus tegen.."

Meneer. Doe me een lol. Spaar je geld en neem volgende keer als u weer niks te doen hebt lekker met de kwibus naar Volendam, ga op de foto in klederdracht, hap een paling, neem een guided tour langs Jan, Nick, Simon, BZN en de 3 J's en ga weer lekker naar huis.
Gelukkig heb je je foto's nog.

12.07:

Dag Den Haag daar ben ik weer.

12.54:

Ik heb net vrij gevraagd van werk. Vorige week was toch niet zo fijn met die tijdsdruk. Wat ik er allemaal wel niet voor over heb. Gelukkig kan het omdat ik zondag ook werk, anders kan ik me huis niet betalen.
Middelburg is ver en het is al een uur en ik ben er nog niet eens. 6 uur word hem zekerste weten niet. No worries, alles geregeld, gelukkig zijn ze lief bij mij op mijn werk.
Ik ben gelukkig, dag je doen wat je niet laten kunt!
Nu nog rijles voor morgen verzetten en dan ben ik er klaar voor. Ben nu pas bij... tsja.. waar ben ik eigenlijk.

13.01:

Rijles niet kunnen verzetten, komt lekker uit om 2 uur op vrijdag midden op de dag. Morgen kan ik dus wel vergeten. Jammer.

13.03:

Ik zie echt onwijs veel paarden onderweg naar Middelburg....

13.08:

Wist je dat je in 2,5 ook met je dikke reet in Italie aan de kust kunt zitten? Voor hetzelfde geld als de trein.
Belachelijk, maar wel leuk om over na te denken.

13.12

Wat ongelovelijk kut als je in Middelburg woont en in Rotterdam, Den-haag of zelfs Amsterdam op school izt. Ha-Ha.

14.41

Het is hier koud, opwarmen in Cafe ' t Geintje.
De mensen praten hier raar en waar is dat bruine cafe als je 'm nodig hebt? Middelburg is niet zoals verwacht. Misschien toch door naar Terneuzen met bus 50. Waarom moest ik nou perse DEZE postcode kiezen?! Hier heb je ook HEMA, ALDI en ETOS. En vooral veel crea-bea winkels, kinderkleding, oude wijven kleding en -ik wil graag apart zijn- kleren. Het is hier redelijk dood.
Cafe 't geintje zit vol met alleenstaande moeders en oude mannen en is redelijk bruin/rood. Het is vlakbij de markt. Stroopwafels van van Schaik in mijn ooghoek. Het lijkt hier wel Den Haag.



Middelburg is lief.
Volgens mij is iedereen hier aardig, maar niet erg sociaal en vooral verlegen en bang voor vreemden.

"Dag Henk, hoe is het" ?
"Frans! Jongen ja prima, lekker aan het werk"
"Ja joh? Je zal het wel koud hebben" !
" Lukt best! Fijne dag he verder"
" Komt goed.. daaag"
Ons kent ons in Middelburg. Gezellig. Als je dr bij hoort.

Nederlanders zijn allemaal zo gesloten.In Brabant waren ze aardiger.
Het word donker, het is tijd om naar huis te gaan. Het was een zware dag met de trein.

Oos west, thuis best:)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten